אפשר לצפות בסרטים באוקולוס עם חברים עם ה Bigscreen, אבל..

כולם שמעו על BIGSCREEN , אבל הנושא לא תמיד ברור ומעורר הרבה שאלות, בואו נעשה סדר....

מה שבטוח, כבר שמעתם שאפשר להקרין את הסרט על המסך הגדול, ממש כמו בקולנוע ולצפות בסרט יחד עם החברים.. שזה נכון! אבל חלקית….ויש עוד כמה “אבלים” בדרך…

ל- Bigscreen מספר אופציות צפייה , בואו לעבור על כולן אחת , אחת:

  • השכרת סרטים – 
    השירות הזה נעול בישראל עקב סוגיות של “זכויות יוצרים”.
    במדינות שהשירות כן פתוח בהן ניתן להשכיר סרט לבחירה מתוך ספריית הסרטים שה Bigscreen מציע ולצפות בו בקולנוע פרטי, השכרת הסרט הינה ל-48 שעות ועולה 4.99$ , נכון לכתיבה פוסט זה בארה”ב.
    אם בא לכם להזמין חבר ולראות את הסרט יחד , תצטרכו לדאוג שגם החבר ישכיר את אותו הסרט בדיוק ורק אז תוכלו לראות אותו יחד בקולנוע שלכם או שלו לבחירה.
 
  • ביקור בקולנוע של Bigscreen – 
    פשוט נכנסים (בחינם) להקרנה בשעה שהסרט מוקרן בו ורואים יחד עם עוד אנשים שבאו לצפות,  גם פה , השירות אינו פעיל בישראל 🙁

  • הצטרפות לחדרים ציבוריים או פרטיים (חדר עם קוד כניסה) –
    במקרה זה מישהו בעצם פותח חדר ואתם פשוט נכנסים אליו וצופים במה שאותו אדם בחר לשתף לכולם.  

  • צפיה בטלוויזיה  – 
    בספרית ביגסקרין קיימת רשימה די גדולה של ערוצים שונים , אשר פתוחים לצפיה של כולם , ערוצי סדרות , חדשות , ערוצי ספורט וכו , הצפיה בחינם.

  • נגן סרטים פנימי – דבר זה מאפשר לעתיק את הסרט לתוך המשקפת (נדרש פתיחת DEV. MODE לטובת חיבור המשקפת למחשב) ולהפעיל את הסרט מתוך המשקפת (לא משנה לאן לעתיק את הקובץ בתוך המשקפת העיקר למצוא אותו מתוך הנגן), האיכות במצב כזה מקסימלית וניתן גם לצפות יחד עם חברים נוספים שגם אצלהם במשקפת יש את אותו הסרט בדיוק. כיצד עושים את זה? – אנחנו מסבירים ממש פה למטה

     

  • שידור מסך המחשב שלכם למשקפת – 
    על מנת שהאופציה תעבוד נדרש להוריד מתוך חנות ה- STEAM סטרימר של הביגסקרין ולשדר את מה שקורה על המסך של המחשב למשקפת.
    השידור מתבצע מהמחשב שלכם בישראל לשרתים בחו”ל ומשם שוב למשקפת הנמצאת בארץ… הטיול המיותר הזה מייצר דילאי די גדול, אומנם אינו מורגש במהלך הצפיה בסרט , אבל מורגש בכל שאר הדברים שעושים על גבי המחשב ולכן לא ניתן לעבוד על המחשב בצורה חלקה או לשחק משחקים עקב השיהוי (Latency) הגדול.
    במקרה זה כן ניתן לצרף חבר לחדר ולהקרין לו מה שבא לכם , אך איכות השידור נפגעת עם כמות האנשים הנוספים שנכנסים עד המצב בו הסרט בלתי ניתן לצפיה לחברים שנכנסו.

     

  • חיבור המשקפת למחשב עם LINK – 
    ניתן לחבר את המשקפת למחשב בעזרת כבל לינק , במצב כזה לאחר ההפעלה של הסטרימר שהורדתם מ-STEAM המסך של המחשב ישתקף ללא דילאי במשקפת ותינתן אפשרות שליטה של השלטים על המחשב וגם השליטה של העכבר והמקלדת נשארת לבחירתכם.

כיצד צופים בנגן סרטים פנימי ב Bigscreen באוקולוס קווסט

אתם מזמינים את החברים לחדר שמראש הפעלתם בו את הסרט וכאשר חבר נכנס לחדר הוא מקבל הודעה שבחדר זה מתנגן סרט ואם הוא מעוניין לצפות בסרט הזה , עליו להפעיל במשקפת שלו את אותו הסרט בדיוק, לאחר שהסרט מופעל במשקפת של החבר , המארח שולט על הנגינה , בעצם מקבל יכולת לעצור את הנגינה , לעביר קדימה אחורה וכו… הסרט יתנגן בצורה מסונכרנת בשני או יותר המשקפות יחד.

אתם יכולים לעשות את הדברים הבאים בכל אחת מהאופציות שצויונו לעיל:

  • ניתן לצפות בסרטים 3D
  • ניתן לצפות בסרטים 2D
  • ניתן להחליף סביבת הקרנה – חדר שינה, קולנוע, יער , גג של בית,ירח ועוד…
    בכל סביבת הקרנה ניתן להחליף מקום ישיבה, לדוגמה קרוב יותר למסך וכו…
  • ניתן לבנות לעצמכם אווטר שאותו יראו אנשים אחרים שתפגשו בדרך.
  • ניתן להזמין עד 12 משתתפים לחדר.