שכחתי את הפין של האוקולוס קווסט, איך אני משחזר את הקוד?

תוכן עניינים

הקדמה

ביום יום אנו נתקלים בלא מעט שאלות מצד משתמשים, מתחילים ומנוסים ואף מבצעים לא מעט הדרכות לקהל המקצועי.

לעיתים אנו מוצאים את עצמנו מטפלים ב”תקלות” שהן לא באמת תקלות מצד המכשיר או פייסבוק אלה תקלות מעשי ידי אדם שנובעות בעיקר משימוש לא נכון.

להבדיל משאר המדריכים שלנו באתר קשה לשים אצבע אחת על גבי הגורמים לכך ולכן פוסט עם המלצות של “מה לעשות במקרה ו” נשמע לנו יותר מתאים.

כידוע, עם ההפעלה הראשונית של המשקפת, מורידים את האפליקציה של אוקולוס, מתחברים דרכה עם משתמש פייסבוק ומוסיפים את המשקפת Quest 2 ( אגב חובה ש bluetooth יהיה מופעל).

התהליך הוא אוטו’ שבמהלו בוחרים בקוד אבטחה (Pin Code) בן 4 ספרות.

!! חשוב לשמור קוד זה שמשמש כאמצעי אבטחה לאישור לפני רכישות בחנות !!

מה לעשות במידה ושחכתי את הקוד PIN של האוקולוס קווסט?

במקרה הזה מצבכם עוד טוב, ובכמה שניות אתם פותרים את הבעיה
להלן שתי הפעולות לשחזור הקוד הסודי לאוקולוס קווסט:

1. במידה ושכחתם את הקוד אבטחה ניתן לאפס אותו דרך האתר של אוקולוס בקישור הבא: (לחצו על הכפתור למטה תמונה לאיך זה נראה ממש מתחת לכפתור)

(תמונה ממש מתחת לכפתור למטה)
נשלח קוד שחזור למייל שמוגדר בחשבון

2. יש להיכנס למייל ולהשלים את התהליך.

לא שחכתי את הפין קוד אבל אני לא מצליח להתחבר עם האפליקציה לאוקולוס קווסט או שהוא לא מופיע בכלל תחת המשתמש שלכם באפליקציה?

טוב, מקרה זה קצת יותר טריקי מהבעיה הראשונה אבל עדיין פתיר בקלות!
להלן הצעדים לשחרור הקווסט שלכם לחופשי:

1. בדקו אם אתם מחוברים לאפליקציית פייסבוק בטלפון עם המשתמש הנכון – משתמש זה מחובר לאפליקציית אוקולוס

2. לבדוק אם אתם מחוברים לאפליקציית אוקולוס עם המשתמש הנכון – יש להשתמש בחשבון שאליו קישרתם את המכשיר בהפעלה הראשונית – במקרה של קווסט 2 זה תמיד יהיה חשבון פייסבוק!
 
* במקרה וקיים כבר חשבון אוקולוס שאוחד עם החשבון פייסבוק, לאפליקציה עדיין צריך להיכנס עם החשבון פייסבוק ולא עם החשבון אוקולוס!

** במידה ומחליפים טלפון התהליך הוא זהה – תחילה להתחבר לאפליקציית פייסבוק עם המשתמש הנכון ואז להתחבר לאפליקציית אוקולוס דרך אותו משתמש פייסבוק.

אזור הדמדומים של הפין קוד הזוועתי, אוקולוס קווסט צריך את פייסבוק, ועכשיו!

אז ככה, נתקלנו במצב הזה בעבר, לא כזה פשוט אבל יש דרך (לא תמיד) להציל את המצב.
אמנם זהו מצב חריג, מצב שחוץ מתמיכה ישירה של פייסבוק לא יעזור דבר.

אזור הדמדומים הוא משתמש שתקוע בסיטואציה הבאה:

1. לא זוכר שם משתמש וסיסמא\איבד גישה למייל שאליו מקושר החשבון פייסבוק
2. לא זוכר שם משתמש וסיסמא\איבד גישה לפייסבוק

במצב זה נמצאים לא מעט אנשים, כאלה שפתחו פייסבוק מתישהו לפני עשור, לא אימתו את מס’ הטלפון שלהם לעולם ופתחו אותו עם איזה מייל של “וואלה” שכבר ממזמן לא בשימוש ואולי כבר לא קיים.

הבעיה מתחילה ברגע שהמשתמש נדרש להתחבר שוב לאחד השירותים לעיל, בין אם בגלל החלפת מכשיר סלולרי ובין אם בגלל התקנת האפליקציות מחדש על גבי המכשיר הקיים או אינו זוכר את קוד האבטחה (Pin Code) לעיל ואינו יכול לבצע רכישות בחנות האוקולוס קווסט.

המשתמש מבין כי אינו יכול לגשת לחשבון הפייסבוק שלו, אינו יכול לאפס סיסמא או קוד אבטחה מכיוון שאין לו גישה למייל שעליו החשבון מוגדר, והכי גרוע אינו יכול להתחבר בחזרה לאפליקציה ולמכשיר עצמו.
במצב זה כל שנותר הוא לפנות לתמיכה של פייסבוק ולקוות לטוב….הסיכויים קלושים, אבל אולי התמיכה תוכל לעזור.

איך ניתן להימנע?

1. לזכור סיסמאות!

2. להשתמש תמיד במייל אקטיבי ולא המייל הראשון שפתחתם כשגיליתם שקיים דבר בשם “אינטרנט”

3. להפעיל MFA ולקשר את המספר נייד שלכם לחשבון פייסבוק – זה לבד יכול להציל אתכם במקרי קיצון (למידע נוסף: https://loginvr.co.iltips/securing-oculus-quest/)

4. לא לפחד לבקש עזרה! בין אם ביוטיוב, פייסבוק, דיסקורד ואף לשלם למישהו בעבור עזרה\תמיכה טכנית, זה עדיף מאשר למצוא את עצמכם במצב לעיל.

זכרו! המשתמש פייסבוק שלכם זה המשתמש אוקולוס ועליו קיימים כל הרכישות שביצעתם. איבדתם אותו, איבדתם את כל ספריית המשחקים שלכם בשווי של מאות ואולי אף אלפי שקלים.
יש לכם שאלות? מכירים עוד מצבי קיצון הזויים? נשמח לשמוע ולעדכן את הפוסט בהתאם.
שיהיה חג שבועות שמח לכולם. תשתו המון מים! ושמרו על עצמכם!!