מטא קווסט 3 - ברוכים הבאים למציאות רבודה

אז לאחר 3 שנים מוצלחות למטא קווסט 2, מטא (לשעבר פייסבוק) מוציאה בשעה טובה את דור ההמשך,  מטא קווסט 3.

לאחר שבוע של שימוש אינטנסיבי (כ-50 שעות שימוש סה"כ) נראה כי כבר גיבשנו דעה לגבי המוצר, כולל הדברים הטובים והרעים.

מי שמעוניין בשורה התחתונה בלבד –  מוזמן לקפוץ לסיכום.

הסקירה תהיה מחולקת ל-3:

תוכן עניינים

סקירה של המטא (אוקולוס) קווסט 3 כמכשיר עצמאי (ללא שימוש ב-PC), עבור משתמשים חדשים

פתיחת האריזה - Unboxing

הדור החדש של ליין הקווסט מגיע בעיצוב המוכר, אך במימדים קטנים יותר ממה שהכרנו עד כה. מצטרפים אליו שלל חיישנים חדשים ומצלמות באיכות גבוהה יותר ובצבע מלא. וכמובן – עדשות חדשות ורזולוציה גבוהה יותר של המסך.

מתחת למכסה המנוע, יושב לו מעבד XR2 Gen 2 ולמי שלא מכיר, נספר כי מדובר במעבד קצה שהולך כמעט ראש בראש מול מעבדי מק.

באריזה הקומפקטית בה מגיעה המשקפת, ניתן למצוא גם זוג שלטים חדשים שגם הם בצורה המוכרת לנו בהשוואה לשלטים של דורות קודמים בליין הקווסט\ריפט.

השלטים מופעלים באמצעות סוללות AA רגילות, בעוד שהמשקפת נטענת באמצעות מטען חדש שמגיע באריזה גם כן.

חוויית משתמש

ברגע שמרכיבים את המשקפת, רואים מיד את הסביבה הטבעית בה אנו נמצאים, ועולה מסך שמדריך אותנו להוריד אפליקציה של מטא למכשיר הטלפון, ולעבור הליך התקנה פשוט וזריז.

למי שאין משתמש מטא \ פייסבוק יכול לפתוח אחד במהלך תהליך ההתקנה.

מבלי להכביר במילים, הליך ההתקנה עבר באופן חלק ומהיר והאפליקציה זיהתה באופן אוטומטי את הקווסט 3 והתחברה אליו.

 

לפני שאנו מגיעים למסך הבית, אנו מתבקשים לייצר סביבת משחק – והמכשיר מתחיל לעשות את הקסמים שלו.

תוך מספר רגעים, כלל שטח המשחק נסרק בדיוק מירבי, כולל גם מיקום חפצים בולטים כגון ספה, שולחנות, וכל עצם אחר שקיים בשטח משחק (בונוס למי שרוצה לראות את הקסם האמיתי – כבו את כל האורות בבית ונסו לסרוק את שטח המשחק שוב).

המכשיר שואל אם רוצים ליצור סביבת משחק, או אם רוצים סביבת משחק "מומלצת", ולאחר בחירה בסביבת משחק מומלצת אנו עוברים לתפריט הראשי ויכולים להתחיל להתנסות בחוויות.

 

מבחינת חוויית משתמש, אין מה לומר, זה פשוט נוח.

עקיבת הידיים במכשיר (עם ובלי השלטים) הינה פנומנלית, והיכולת לשלוט בהכל בצורה אינטואיטיבית באמצעות לחיצה ישירה על כפתורים הופכת את השימוש לנעים ונוח בסגנון Minority Report וכל שאר סרטי המד"ב הפופולריים שצפינו בהם לפני 20 שנה (או לפחות הקשישים מבינינו 🙂 ).

 

ההגדרות כולן יושבות תחת תפריט אחד וברובן ברורות מאוד.

למשתמש הממוצע אין מה לגעת בהגדרות הללו, אבל מומלץ תמיד לעבור ולהכיר את האפשרויות השונות והתפריטים לכל מקרה.

 

המקום היחיד בו חוויית המשתמש אינה מוצלחת, הוא בחנות האפליקציות של מטא, ובתפריט האפליקציות עצמו.

 

למרות שמטא בונים ומטפחים את האקוסיסטם שלהם מזה עשור, אני באמת לא מבין מדוע תפריט האפליקציות עדיין לא מאפשר סידור לפי תיקיות או פרמטרים אחרים כגון ז'אנר, מידת התאמת האפליקציה למשתמשים חדשים, או מידת השימוש ב-AR. נציין כי הבעיות האלה מופיעות גם ב-meta store, ואפילו משתמש ותיק כמוני, שמכיר היטב את החנות והתכנים המוצעים בה – הרגיש לפעמים כאילו אני הולך לאיבוד. 

 

כמי שיש ברשותו מכשיר Steam Deck – אין דבר קל יותר ממציאת משחקים התומכים במכשיר, תוך פילוח מדויק ויעיל באמצעות הפילטרים השונים ש-Steam מציעה לנו.

לעומתם, נדמה שמטא מפספסת לחלוטין את הנושא, וכנראה מניחה (או מעוניינת) שכל משתמש יחפש ויחקור לגבי אפליקציות – וזו פשוט טעות בעיני.

 

כמשתמש חדש, אני צריך אופציה בחנות שתציג רק משחקים שעודכנו לקווסט 3 ומנצלים את כלל יכולות המכשיר, תוך סידור התוצאות (כברירת מחדל) מ"החדש לישן". מקווה שעד הקווסט 4 דבר בסיסי כזה כבר יהיה קיים.

איכות התמונה:

הורדתי מספר משחקי מציאות מדומה מוכרים מהחנות, ויצאתי לבדוק אותם:

Population: One

התחלתי במה שאני מכיר כמו את כף ידי, הכותר שאני משחק בו באדיקות מזה 3 שנים. אין ספק – המשחק עבר שדרוג גרפי משמעותי, וכמי ששיחק עד כה בגרסת המחשב, הופתעתי לגלות עד כמה הגרסה של הקווסט נראית ומרגישה 90% אותו הדבר. הטקסטורות חדות, קצב הרענון גבוה, ויכולתי להבחין בשחקנים אחרים כמעט מקצה לקצה של המפה.

המשחק מרגיש רספונסיבי מתמיד, והכל פשוט מרגיש נכון.

The 7th Guest

משחק שיצא לקווסט 3 (תומך גם בקווסט 2) ובבסיסו הינו חדר בריחה עם חידות שמזכירות משחקי The Room למיניהם.

נכנסים לטירה מלאת חדרים, ובכל חדר ישנן חידות שונות. בלי לספלייר – המשחק פשוט מהמם, ומי שמתחבר לז'אנר יהנה מכל רגע.

הדבר המפתיע הוא עד כמה המשחק נראה ומרגיש מעולה, וזה אפילו לפני שהמפתחים עשו אופטימיזציה למשחק כדי לנצל את כלל היכולות של הקווסט 3

אם ככה נראה משחק שלא עבר אופטימיזציה – כיצד נראה משחק שכן??

במשחק הבא שבדקתי:

Red Matter 2

הלסת נפלה לי כבר במבט ראשון.

כבר בתפריט הראשי ניתן להבין מה הרמה הגרפית של המשחק, עם טקסטורות סופר ריאליסטיות באיכות הגבוהה ביותר שראיתי אי פעם במשחק שרץ על הקווסט. והשלבים עצמם אפילו יותר מרהיבים – החלל, החללית, המכשור בכל חדר, התאורה והצללים, הכל נראה ומרגיש אימרסיבי מאי פעם.

כמי שמשך שנים חזר ושינן את המנטרה לפיה "משקפי stand-alone לא יצליחו להגיע לרמה הגרפית של מחשב" אני שמח לאכול את הכובע.

ניכר שסוף סוף הופיעה החומרה שתאפשר למפתחים את היכולת לייצר תוכן מרהיב ואיכותי, וכולי ציפיה למשחקים שיופיעו בשנתיים הקרובות.

ניסיתי משחקים נוספים שכבר עודכנו עבור האוקולוס קווסט 3, כגון The Walking Dead, Death Horizon: Reloaded וגם הם קיבלו שיפור גרפי משמעותי, במיוחד The Walking Dead שהפך ממשחק שבאמת נראה  מזעזע בהשוואה לגרסת המחשב, למשחק שנראה לא רע בכלל, וכבר באמת מזכיר את האח הגדול והיפה יותר.

משחק מציאות מדומה population one - השוואת איכות
Population: One
איכות תמונה משחק מציאות מדומה 7th guest
The 7th Guest
משחק מציאות מדומה 7th guest
עדכון - The 7th guest
איכות התמונה באוקולוס קווסט 3 למשחק מציאות מדומה Red Matter
Red Matter 2
מטא קווסט 3 משחק מציאות מדומה Saint and Sinners
The walking Dead

איכות הצליל:

באופן טבעי, הצלילים הראשונים שתשמעו בזמן השימוש במשקף יגיעו מהרמקולים שלו 🙂 מבלי להכביר במילים – מדובר ברמקולים מהגרועים שנתקלתי בהם בשנים האחרונות (בוודאי בהשוואה לרמקולים אחרים שמשולבים במכשירים אלקטרוניים), והם מזכירים מאוד איכות הסאונד בדגמים הזולים של Sound Blaster.

אם מה שמעניין אתכם זה עוצמת השמע (ויאמר לזכותם, הם מגיעים לעוצמה מחרישת אוזניים)

 ולא אכפת לכם בכלל מאיכות הצליל, אלה הרמקולים בשבילכם. אך ההמלצה הגורפת היא – לחבר אוזניות חוטיות.

האספקט הזה מאכזב למדי, מכיוון שבמציאות מדומה – בה ממילא החושים היחידים שמגורים אצלנו הם הראיה והשמיעה – מעט הזוי שלא ניכרת התקדמות בשנים האחרונות. הרזולוציה עולה, העדשות משתפרות, אך איכות השמע? – יורדת. לא ברור העניין…

נוחות:

הרצועה שמגיעה עם המכשיר לא "מזעזעת". ניתן לחבוש אותה על הראש בקלות, והיא מחזיקה היטב. האם היא נוחה? לא בדיוק. האם ניתן לשחק במשקפת במשך שעתיים+ איתה? בהחלט!

בכל מקרה, ההמלצה היא לקנות רצועה אחרת, שכן היא תשפר את הנוחות באופן משמעותי.

הערת בטיחות - גירוי בעור:

שימו לב, כי מסיבה לא ברורה הספוג על גבי מסגרת הפנים של המשקפת יכול לייצר גירוי עם העור לאחר השימוש.

למי שזוכר – סיפור דומה היה גם עם הספוג בדור הקודם, מה שאילץ את מטא להכריז על הבעיה באופן גורף ולספק כיסוי סיליקון ללא עלות.

לא ברור מדוע החליטו לוותר על זה הפעם, ומדוע כיסוי הסיליקון מוצע למכירה בנפרד – למרות שברשת כבר החלו לעלות תמונות של אדמומיות באזור המצח והעיניים בעקבות השימוש במכשיר.

במידה ומופיע גירוי בעור גם אצלכם, דאגו לשטוף את הפנים היטב עם סבון לפני השימוש במשקפת, והזמינו כיסוי סיליקון שמתאים למשקפת.

כמובן, בכל מקרה של גירוי מומלץ להפסיק את השימוש במשקפת באופן מיידי, ולהתייעץ עם רופא משפחה.

למי שבכל זאת עקשן – בנדנה על הראש ועליה המשקפת תגן על העור מפני גירוי.

חיי סוללה: - שינוי משמעותי מאוקולוס קווסט 2 ל 3

אחד השינויים המשמעותיים ביותר שתיתקלו בו במכשיר הוא זמן השימוש הקצר בטעינה בודדת.

להבדיל מהכרזת מטא, הסוללה לא תחזיק לכם להרבה זמן. ואם נהיה מדויקים יותר –  במקסימום ביצועים – היא תספיק בערך לשעה בלבד של שימוש.

למרות שהוא עובד בצורה יעילה יחסית, המעבד החזק פשוט זולל את הסוללה הקטנה ששמו במכשיר.

לא משנה מי אתם, אתם תרצו להוסיף סוללה נוספת.

וכאן מגיע השינוי הנוסף!! – טעינת המכשיר.

המשקפת מגיעה עם מטען חדש, שכתוב בו:

5V-3A, 15W

9V-2A, 18W

עם חיבור רב מודד לשקע הטעינה של המשקפת, ניתן לראות כי בזמן שינה, המשקפת אינה צורכת כמעט דבר, וניתן להסתפק בטעינה איטית יותר. אך בזמן עבודה, המשקפת צורכת 18W, וכדי לשמור על הסוללה טעונה צריך להטעין אותה עם מטען 18W.

איפה הקאץ'?

כדי להגיע ל18W, חייב שהמטען ידע להוציא 9V. מתח שרוב המטענים בשוק (שמיועדים לקווסט \ מציאות מדומה) לא תומכים בו.

אם כל זה סינית בשבילכם – הכנו גם סרטון קצר שמסביר את הנושא

בשורה התחתונה, אם אתם משתמשים בסוללה נוספת, חפשו בכיתוב שמופיע עליה את המילה Output. אם אחריה מופיע המספר 9V אז היא מתאימה. אם לא, חפשו סוללה אחרת.

אבטחה:

עם השקת המשקפת, מטא עדכנו גם את תקנון השימוש שלהם שהוריד את סף הגיל לשימוש במשקפת לגיל 10 ומעלה (לפני היה גיל +13.)

ולצידם הציג פתרונות שליטה ובקרה על משתמש "צעיר".

בנוסף, מטא הכריזו על שיטת דירוג אפליקציות לפי התאמה לגילאים, אליה כל מפתח יצטרך ליישר קו, וציוןן לאיזה גיל מיועדת החוויה כולל סיבה מפורטת. אי עמידה בדרישה הזו, יכולה להביא להסרה של האפליקציה מהחנות.

במהלך זה, מטא מעבירים את האחריות והשליטה על התוכן אליו נחשפים הילדים בחזרה להורים, שכן עד כה, הייתה ציפיה כי מטא פשוט יגבילו וירחיקו משתמשים שאינם עומדים בסף גיל השימוש במכשיר בהתאם לדיווחים שמתקבלים במערכת.

שיטה כזו גורמת לקהילה להיות מפולגת ומנוכרת (קהילה למבוגרים וקהילה לנוער), ושמחתי לראות שמטא עושים כאן תיקון. במציאות מדומה, לגיל, גזע ומין לא צריכה להיות השפעה על אינטראקציה, אך באותה מידה, זה לא אמור להיות תחליף לגן, בית ספר, או לחינוך מצד ההורים.

וכך בעתיד הקרוב, אפליקציות FPS למיניהן הכוללות ירי, אלימות ודם יאופשרו לשימוש ע"י ילדים, רק ברשות ההורים. והורה שיתן רשות, לפחות ידע במפורש מה התוכן שהילד שלו צורך במציאות מדומה. מה שבטוח, התלונות בנושא יפסיקו לעבור דרך מטא.

לא הכל פאסימי, ויש תכנים חינוכיים רבים ב-VR, אנחנו משתמשים ב-VR לצורך של העברת תכניות לימודים וסדנאות

מציאות רבודה או AR(Augument Reality):

אחד הפיצ'רים שמקבלים דגש גדול במכשיר החדש, ואחד הפיצ'רים שנכון לעכשיו הכי אכזבו אותי.

החל ממשחק הדמו שמגיע עם המשקפת, ועד לחוויות כמו immerssed עם היכולת להציג מספר מסכים במקביל לצד החלל עבודה…

באופן אישי, האינטגרציה בין מציאות רבודה למציאות שלנו עדיין בחיתוליה, וזה עדיין נראה לי כמו גימיק. והאמת? גם גדולים בתעשיה רואים את זה כגימיק.

העובדות בשטח הן שזה פשוט לא נוח, מה גם שאני לא מעוניין להסתובב עם משקפת עלי כל היום ולראות את העולם באיכות נמוכה יותר ממה שאני רואה אותו ללא המשקפת. קריאת טקסט על מסך עדיין לא נוחה מספיק, וצריך להיות קרוב מאוד למסך ולהתעלם מהרבה ריצודים בתמונה.

האם אפשר לקרוא טקסט? בוודאי! לדוגמה, ניתן לקרוא ולשלוח הודעות בוואטסאפ דיי בקלות. אבל האם מדובר בדרך נוחה לעבודה? ממש ממש לא.

צר לי מטא, אבל אני אמשיך לקחת למשרד את המק שלי ולא את המשקפת.

מעבר לכך, עם כל הדחיפה החזקה של חוויות AR לתוך השוק, עדיין אני לא מצליח להבין מה השימושיות של AR ברמה היומיומית שאינה עבור משחקים.

ראיתי סרטונים של אנשים מכינים אוכל לצד מסך יוטיוב ענק מרחף וכאלה שפשוט יצאו החוצה (או במקרה של ברדלי לדיסנילנד) עם הקווסט 3.

האם זה כל מה שAR יכול לעשות? מה הן בכלל הדרישות מצד המשתמש? ניכר שיש כאן רעיון, שעם כמה שהוא נשמע טוב בתיאוריה, נכון להיום – הוא פשוט אינו נחוץ, ואישית – אם היו מוותרים על המצלמות בצבע ומוזילים מעט את העלות של המכשיר – זה היה עדיף בעיני. מבחינה טכנולוגית אנחנו כבר שם, אבל נדרש מהפך בהרגלי הצריכה שלנו כדי שבאמת נתחיל להשתמש בAR תוך יתרון מובהק לשימוש בAR לצריכת התוכן.

לדוגמה, ללכת ברחוב ובמקום להשתמש בגוגל מפות, לראות חצים לאורך הדרך, הפיצ'ר אגב קיים כבר באפליקציה של גוגל (ניתן להשתמש במצלמה של הטלפון ודרכה לראות את ההכוונה).

סרטון בישול עם קווסט 3

דיסני וורלד עם מטא קווסט 3

מחיר - נכון לפרסון מאמר זה 23.10.23

מחיר המשקפת עומד כיום על 499$ ו649$ לגרסאות 128GB ו512GB, בהתאמה.

ההמלצה שלנו היא לרכוש את הגרסה הזולה יותר ולהשתדרג לגרסה עם נפח יותר גדול בעתיד במקרה הצורך.

השוואה בין המטא קווסט 2 למטא קווסט 3 - בכמה הדור החדש טוב יותר?

או: לאיזה שדרוג חומרתי \ ויזואלי אני יכול לצפות אם אני משדרג את המכשיר מקווסט 2?

המעבד החדש שמגיע עם המשקפת מטא קווסט 3 מהווה קפיצת מדרגה משמעותית מהמעבד בדור הקודם. כמה משמעותית?

בערך פי 1.5 על הנייר.

קשה להעביר במילים, בכמה מעבד טוב יותר מהדור הקודם, אבל למי רוצה להתרשם, מוזמן לראות כיצד המעבד הזה סוחב משחקי מובייל – לדוגמה:  Genshin Impact על מקס' הגדרות, באיכות 4K רץ ב60FPS על מכשיר נייד ואף תמיכה בraytracing לתאורה מדויקת בזמן אמת!

המעבד מגיע כמובן עם כל ה bells & whistles, תמיכה בחיישנים נוספים, WIFI6E ועוד שלל ירקות.

אין ספק שמטא בחרו במעבד שיחזיק את הקווסט 3 למספר שנים על המדף, בדומה לקווסט 2.

נדגיש שוב כי מבחינת החומרה בה נעשה שימוש – אין תחרות לקווסט 3. מדובר במכשיר היחיד כיום בשוק שמשתמש במעבד החדיש, וזאת אף בהשוואה למטא קווסט פרו שלמרות שעל הנייר מחירו כפול (999$), המעבד שלו מיושן וטוב רק במעט מזה שבקווסט 2.

רזולוציה והאיכות הגרפית של המשחקים:

הקווסט 3 יהמם אתכם באיכויות הויזואליות של התוכן שמופיע בו, במיוחד באפליקציות שכבר הספיקו לקבל עדכון. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית, שמשאירה אבק לקווסט 2.

גודל ומשקל:

הקווסט 3 שוקל כמעט כמו הדור הקודם, קווסט 2, בתוספת כמה גרמים בודדים. כך שלמרות שהמשקפת החדשה קטנה יותר (כולל מסגרת הפנים – בערך 15-20%), וניתן לשתות מים מכוס או בקבוק בנוחות, נוכחות המשקפת עדיין מורגשת ולא ניתן להתעלם ממנה כאילו הייתה זוג משקפי קריאה או שמש.

מי שחושב שהמשקל כבד בגלל הסוללה, אגב, יופתע לגלות שזה לא בדיוק המצב: אם מטא היו מוציאים את הסוללה מהחלק הקדמי ומעבירים אותה אחורה (בסגנון פיקו 4) היו נחסכים, אולי, 20% נוספים מעובי המכשיר.

נוחות:

להבדיל מהרצועה שהגיע עם הקווסט 2, הרצועה שמגיעה עם הקווסט 3 לי, באופן אישי, הייתה נוחה יותר. אבל למי שיש 80-150 שקלים, שווה להשקיע ברצועה נוחה יותר.

על סקאלה מ1-10 מבחינת נוחות הרצועה:

הרצועה של קווסט 2 מקבלת ציון 1,

הרצועה של הקווסט 3 מקבלת ציון 5,

כל רצועה אחרת נעה בציון 8-10.

חיי סוללה:

כאן יש לנו שיפור לרעה, בעוד שהקווסט 2 הספיק לכשעתיים משחק, הרי שהקווסט 3 מספיק לכחצי מהזמן – אין מה לעשות, סוללה נוספת כאן היא חובה!

תמיכה בתוכנות ואפליקציות:

כלל הספריה שעובדת על גבי הקווסט 2, תעבוד גם עם הקווסט 3. בנוסף כלל האפליקציות MR שהיו מיועדות לקווסט פרו, יעבדו גם כן עם הקווסט 3.

קיבולת ואחסון:

להבדיל מהקווסט 2, הקווסט 3 יוצע בשתי גרסאות: 128GB ו512GB זיכרון.

לטעמי, גרסת ה-512GB הינה OVERKILL, בעוד גרסת ה-128GB מרגישה קטנה בנפח נכון להיום (ובוודאי כשזו גם גרסת הבסיס של הקווסט 2, נכון להיום).

האם ה-512GB משתלם? עדיין מוקדם להעריך, אך כאן המקום לציין כי בהשקה של הקווסט 2 הייתה גרסת 64GB שהוחלפה ב-128GB באותו המחיר. לא אופתע אם בעוד שנה גרסת ה128GB תוחלף בגרסת 256GB גם בקווסט 3.

מחיר:

למרות שנראה על הנייר כי המחיר עלה משמעותית ביחס לקווסט 2, בפועל, מטא חזרו למחיר של הקווסט 1. ואם לקחת בחשבון את האינפלציה לאורך השנים, 500$ הוא לא מחיר כזה מטורף עבור המשקפת.

אבל! ויש פה אבל גדול, המחיר אינו צריך לשמש כפונקציה לשדרוג המשקפת. כל מי ששוקל לשדרג, מומלץ לחשוב מה השימוש שלו בפועל במשקפת, כי אם אתם משחקים במשחקי ספורט, קאז'ואל ורוב הזמן המשקפת יושבת אצלכם בארון, השדרוג בחוויה לא בהכרח שווה את עלות המשקפת.

סקירת האוקולוס קווסט 3 כמכשיר PCVR בלבד- בשימוש עם Virtual Desktop

חלק ניכר מהמשתמשים (ואני ביניהם) התפנקו בשנים האחרונות בציוד קצה, החל מראוטרים מתקדמים ועד לכרטיסי מסך יוקרתיים, וזאת כדי לחוות את עולם המציאות המדומה באיכות הגבוהה ביותר שניתן להשיג.

בפן הזה, נדמה, מידת השיפור שהקווסט 3 מביאו עימו היא הצנועה ביותר. אם אתם משתמשי קווסט 2 שכרגע מרוצים מחוויית השימוש ב-PCVR, הייתי סוגר רגע את הארנק וחושב פעם נוספת אם אכן כדאי לשדרג.

למרות שאיכות העדשות בקווסט 3 טובה יותר, ורואים טוב בהרבה (כמעט מקצה לקצה של העדשה) המראה הויזואלי של המשחק נשאר 90% זהה.

כדי להבחין ב-10% שכן נוספו, צריך לחפש ממש ברמת הפיקסל. לדוגמה: בHalf Life Alyx הטקסטורות נראות חדות יותר, ואכן רואים יותר פרטים על הכפפות אבל מצאתי את עצמי נאלץ ממש לחפש את ההבדלים. ואם בשדרוג שעלותו 500$ אני נאלץ לחפש את ההבדלים האלה, הרי שהם מינוריים.

הWIFI6E עובד היטב, אך העליה ברזולוציה בקווסט 3, יחד עם קצב ריענון תמונה של 120HZ – נותן לנו לייטנסי דומה לזה שקיבלנו בקווסט 2 ב Virtual Desktop.

אם כי הפעם כדי לשחק על WIFI ראוטר 5GHZ כבר לא יספיק, וחובה לשדרג לראוטר תואם, שנכון להיום עלותו 1000 ש"ח צפונה.

באייר לינק המצב מעט שונה, ואין לנו כרגע יכולת אפילו לבחור ב120HZ קצב רענון למסך, ו90HZ זה המקסימום שניתן לבחור בו – ככל הנראה זה עדיין בבדיקות עבור הקווסט 3 ולכן עוד לא מאופשר באייר לינק.

מכיוון שהכנתי עבורכם סקירה מלאה בנושא ה-WIFI6E והקווסט 3 (ואשר מדגימה לאיזו איכות ניתן לצפות כפונקציה של כרטיס המסך שברשותכם) אעצור את הפירוט כאן. עם זאת, בכל זאת אציין ששחקני PCVR עם חומרה ישנה יחסית (דור 5XXX\20XX של כרטיסי מסך) וראוטר בן 5 שנים ומעלה, יגלו שבנוסף ל-500$ עבורם רכשו את המשקפת – הם צפויים להיכנס לסאגה במהלכה יזדקקו לשדרג רכיבי-חומרה רבים, ששירתו אותם בצורה מעולה כל עוד שיחקו בקווסט 2.

סיכום

הקווסט 3 הינו מכשיר חדשני ופורץ דרך, אך בתלות באופן השימוש שלכם יכול לשמש כקונסולה כיפית לכל המשפחה, או להיות פריט נוסף שמעלה אבק על המדף.

למשתמשים חדשים ולמי שמחפש את ה"טוב ביותר" הבחירה פשוטה, ללכת על הקווסט 3.

למשתמשים קיימים שמחפשים לשדרג – שווה לבדוק אם המשחקים שאתם אוהבים אכן קיבלו עדכון לקווסט 3 ובמידה וכן – מה היקף העדכון (לדוגמה, אם השימוש המרכזי שלכם הוא משחקי אירובי כגון beat saber, איכות החוויה תישאר דומה ורכישת המכשיר החדש, לדעתי, אינה מוצדקת).

ולמשתמשי PCVR – אם אתם מרוצים מחוויית השימוש הנוכחית שלכם במכשיר, הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי יוצא להרפתקה הזו. ברוב המוחלט של המקרים השדרוג פשוט אינו משתלם, מכיוון שהוא מחייב רכישה של ציוד מקיף נוסף שמעלה את כל ה"מחיר כניסה לPCVR" משמעותית.

 

וכמובן, ההמלצה הטובה ביותר שאני יכול לתת – ובעיקר למשתמשים שמעולם לא חוו את ה-VR ועל כן חוששים (ובצדק!) להשקיע סכום של 500$ במשקפת – חפשו משקפות קווסט 2 בשוק היד השנייה. תופתעו לגלות שהמחירים היום נמוכים (נמוכים מאוד), ומחיר הכניסה לעולם של מאות חוויות מדהימות, מעשירות ומהנות, ישירות מהמכשיר, נגיש ונוח מאי פעם.